PERSBERICHT
Aerdenhout, 17 juni 2013
mijnWinkel.nl ondergaat naamsverandering en metamorfose
Vanaf 17 juni 2013 gaat mijnWinkel.nl verder als myShop.com. Deze naamsverandering volgt op een management buy-out: op 3 december 2012 namen Marcel Ambriola en John Zanoni mijnWinkel.nl over van oprichter Durk Jan de Bruin. Bij een nieuwe naam hoort een nieuwe presentatie. De website onderging een complete metamorfose en laat nu nog beter zien wat het e-commerce platform in huis heeft.
Uitbreiding dienstenpakket met maatwerk
mijnWinkel.nl ging van start in 2000 en stond aan de wieg van de e-commerce. Inmiddels is de webshopaanbieder uitgegroeid tot een grote speler in de online retailbranche. Ambriola (Algemeen Directeur) en Zanoni (Technisch Directeur) werken respectievelijk 8,5 en 12,5 jaar bij het bedrijf. Ambriola: ‘Internationaal opereerden we al onder de naam myShop.com. Nu hebben we onze website onder dezelfde noemer geplaatst. De lancering van myShop.com is een mijlpaal voor ons.’ Zanoni vult aan: ‘Dit is een belangrijke volgende stap in onze ontwikkeling. Behalve technologieleverancier worden we steeds meer solution-provider: we willen meedenken met webwinkeliers en maatoplossingen bieden, in samenwerking met sterke partners. Hierdoor kunnen we onze afnemers een totaalproduct met nog meer body bieden.’
Voor zelfstandige ondernemers, mkb en multinationals
Van het begin af aan is mijnWinkel.nl een winstgevende onderneming. Ambriola: ‘We kennen een jarenlange omzetgroei en verwachten dat deze lijn zich voortzet.’ Meer dan 3000 ondernemers beheren een webwinkel via mijnWinkel.nl/myShop.com. Zowel grote bedrijven als kleine zelfstandigen. Van Skatestore.nl en Unilever tot Joseph-Joseph, Online Kabelshop en Van der Steen Antiquairs. Het geheim achter dit succes? Ambriola: ‘Dat schuilt enerzijds in een team van toegewijde en vakbekwame medewerkers. Anderzijds danken we ons succes aan een product dat gebruiks- en onderhoudsvriendelijk is, en zeer flexibel. Zo’n webshop groeit als het ware met je mee. Het is helemaal op maat af te stellen en er zijn allerlei koppelingen mogelijk met externe diensten en systemen.’
Voortdurende innovatie
Het nieuwe logo toont drie radertjes in verschillende formaten die in elkaar grijpen. Ambriola: ‘Die radertjes symboliseren verschillende partijen: myShop.com met haar partners, ondernemers die een webwinkel bij ons afnemen en consumenten die online bestellen. Met elkaar helpen we mee de economie draaiende te houden.’ myShop.com is voortdurend in beweging. ‘Dat komt ook mooi tot uiting in het nieuwe logo,’ zegt Ambriola. ‘Innovatie is een van onze belangrijkste speerpunten. We bieden e-tailers graag het beste van het beste.’ De vernieuwing stopt niet bij een nieuwe naam en nieuwe website. Zanoni: ‘Onze backoffice gaat ook op de schop. We gaan het consistenter indelen en de gebruiksvriendelijkheid opschroeven.’ Oplevering van de vernieuwde backoffice staat gepland voor eind 2013.